Jak jest teraz?

Panuje moda na zarabianie przez internet. Bardzo dobrze, że świat zmierza w tym kierunku. Najgorsze jednak w tym wszystkim jest to, że nie nauczono Ciebie właściwego sposobu działania. Zostałeś wypuszczony samotnie na pustynię w poszukiwaniu źródeł wody. Możliwe, że nawet nie poznałeś dokładnego systemu działania. Nie wiedziałeś nawet, w którym kierunku iść. Jedno jednak wiedziałeś. Miałeś iść przed siebie i wszystkich nawracać. Miałeś głosić ewangelię “działajcie ze mną, a będziemy godnie żyć”.

Niestety prawda okazała się brutalna. Gdziekolwiek pójdziesz widzisz wszystkich działających w ten sam sposób. Mało kto wyróżnia się, a tym bardziej te same ewangelie nie zachęcają do współpracy z Tobą. W tym artykulę chcę zwrócić uwagę na najczęstsze problemy promowania biznesu przez internet.

To, co robisz prawdopodobnie nie działa.

Co druga osoba, w tej samej grupie o zarabianiu, publikuje te same teksty. Prawdopodobnie to takie same teksty, jakich Ty używasz, albo bardzo podobne. Najprawdopodobniej zaczynasz od razu swój przekaz od słów o tym, co to jest. Według mnie, popełniasz pierwszy błąd. Ten dobry sposób, jeżeli jesteś odbierany, jako ekspert/autorytet w dziedzinie, o której piszesz. Takie wpisy mało kiedy budzą zainteresowanie, a jeszcze rzadziej zaufanie. Nie budują też relacji z czytelnikiem. Czy chciałbyś z kimś takim współpracować? Czy teksty, które piszesz przekonałyby Ciebie do odezwania się do siebie?

Możesz to zmienić. Jeśli to zrobisz, zobaczysz efekty.

Co jest ważne, aby działania zaczęły przynosić rezultaty?

  1. Ustawić zdjęcie profilowe na zgodne, z tym co robisz. Przede wszystkim wyraźne, żeby odbiorca Twojego tekstu mógł sobie zobrazować, z kim rozmawia. Selfie z dziubkiem odpada.
  2. Uważaj na zawartość swojej tablicy. Nie jest wskazane, żebyś posiadał samą śmieszkową treść, albo wyrażającą wulgarne i ogólnie odrzucające poglądy. Jesteś osobą godną zaufania, zapraszającą do współpracy biznesowej i chcesz być tak odbierany, prawda? Ludzie w internecie, zwykle, oceniają po tym, co widzą. Oczywiście, publikuj też treści prywatne, ale zastanów się zawsze, czy na pewno chcesz to, co właśnie wrzucasz pokazać swoim odbiorcom – to co im pokażesz dołączy w ich oczach do obrazu Ciebie, jakiego Cię widzą.
  3. Daj wartość ludziom. Niech wiedzą dlaczego mieliby współpracować z Tobą, a nie z kimś innym. Dziel się swoją wiedzą i perspektywą, pokaż, że potrafisz sobie radzić z problemami i że nie boisz się wyrazić swojego zdania i śmiało mówić o tym, czym się zajmujesz. Ten artykuł to właśnie taka przykładowa wartość.

Te trzy punkty powinny dać Tobie dużo lepsze rezultaty. Bardzo wiele osób nie nauczyło się jeszcze o nie dbać. Zapomnij też o tym, że efekty przyjdą same, jeżeli chcesz osiągnąć sukces, to czeka Cię nauka i praca, jeśli już teraz sobie to uświadomisz to z każdym krokiem będzie tylko łatwiej.

Dlaczego wszyscy robią to samo? Zapisujesz się i zostajesz sam.

Czy zastanawiałeś czemu wszyscy robią to samo? Są jak pelikany i nie próbują czegoś poprawić, aby zwiększyć swojej skuteczności? Najprawdopodobniej, sponsor nie nauczył ich tego, co działa i jak to zastosować w praktyce. Możliwe też, że olały sponsora i zmieniły link partnerski przez co utraciły wsparcie.

Wracając do korzeni zarabiania przez internet – cała sztuka polega na tym, że pierwsze osoby, które zapisują się do danego biznesu mają wiedzę, jak taki program działa. Zwykle, umieją też przekazać wiedzę innym – uczyli się tego i mają efekty, stąd odważnie wchodzą do nowych programów i rozkręcają je. Zwłaszcza w systemach MLM i matrycowych to ważne, aby korzystać z wiedzy sponsora. Zanim Ci powiem dlaczego, zobacz jak jest w innych przypadkach.

Nikt mi nie pomaga…

Są trzy opcje:

  1. Znalazłeś w internecie link i go użyłeś, nie porozmawiałeś wcześniej ze swoim nowym partnerem biznesowym – sponsorem, nie zbudowaliście relacji, nie czujecie ‘chemii’. Nie macie dobrej komunikacji, przez co Ty tracisz motywację do nauki i działania, a sponsor zainteresowanie współpracą z Tobą, bo może w tym czasie pracować z osobami, z którymi działa mu się przyjemniej i wydajniej.
  2. Nie odezwałeś się do swojego sponsora po rejestracji, albo przestałeś odpowiadać na wiadomości i telefony. Możliwe, że nie doczytałeś jakieś instrukcji dostarczonej przez sponsora, o miejscach, gdzie znajdziesz dalsze wsparcie i wiedzę.
  3. Sponsor, sam nie miał wsparcia od osób powyżej siebie i przestał działać w biznesie. W takim przypadku najlepiej zgłosić się do bezpośrednio do firmy, na pewno dostaniesz kontakt do osób, które chętnie pomogą działać Tobie dalej, jeżeli wykazujesz zainteresowanie i zaangażowanie.

Ostatecznie, działasz w dużej mierze ucząc się wyłącznie na własnych błędach, co może i ładnie brzmi, jako slogan, ale zwykle jest bardzo nieefektywne. Dynamiczny rozwój zaczyna się wtedy, kiedy nauczymy się korzystać z wiedzy i doświadczenia innych osób. Przez to, poznanie produktu zajmuje mnóstwo czasu, analiza promocji, jeśli firma takie organizuje, wypracowanie sobie strategii komunikacji z grupą (jeśli już się uda kogokolwiek do niej zaprosić) i wiele innych zagadnień, które mógłbyś gotowe i sprawdzone dostać od sponsora. Tak lądujesz na wspomnianej na początku pustyni.

Nie zarejestruję się z czyjegoś polecenia. Wolę działać sam.

Często uważamy, że nie damy zarobić naszemu sponsorowi. Po co mamy rejestrować się z jakiegoś linku partnerskiego i dzielić się “naszymi” ciężko zarobionymi pieniędzmi. Aby sponsor, czyli osoba, która zaprosiła Cię do danego biznesu zarobiła musi pomóc Tobie i osobom pod Tobą. Sukces sponsora jest oparty na Twoim sukcesie. To właśnie sponsorowi bardziej niż Tobie zależy na Twoim sukcesie. Jeżeli tak nie jest zmień go!

Dzięki dobremu sponsorowi jesteś w stanie zacząć zarabiać większe kwoty dużo szybciej. Wykonując jego zadania i spotykając się z nim na rozmowach jesteś w stanie wyeliminować błędy i przyspieszyć tempo budowy swojego biznesu. Po pewnym czasie będziesz miał taką wiedzę, że bez problemu będziesz mógł ją przekazywać innym. Tylko sprawdź czy na pewno z dobrą osobą będziesz współpracował. Nie zapisuj się przez pierwszy lepszy link, zweryfikuj, czy na pewno ta osoba pomoże Ci stworzyć dobry biznes – zapytaj o doświadczenie, rezultaty, na co możesz liczyć i sprawdź, czy zwyczajnie dobrze się Wam rozmawia.

Użyłem w tym artykule przykładu sponsora z branży MLM. Jednak te zasady obowiązują praktycznie w każdym biznesie. W tradycyjnym biznesie korzystajmy z wiedzy mentorów, przełożonych, lub kolegów z zespołu. Sponsor też jest takim mentorem, a doświadczenie z branży MLM warto przenieść do tradycyjnego działania.

Wiele dróg na zarabianie pieniędzy przez internet.

Działając przez internet można bez problemu połączyć wiele sposobów zarabiania. Opiszę Ci na moim przykładzie, jak działam w kilku płaszczyznach. Na codzień prowadzę Agencję Interaktywną Milowa.pl, gdzie tworzymy głównie strony internetowe oraz pomagamy klientom budować wizerunek w mediach społecznościowych. Dodatkowo, tworzę swoją markę osobistą, gdzie pokazuję swój wizerunek eksperta. Osoby, która zna się na tym, co robi, np. jak zbudować stronę internetową tak, aby ona sprzedawała – w tej roli, jestem również mentorem dla innych przedsiębiorców i firm.

Te dwie podstawowe działalności połączyłem z inwestycjami. Inwestuję swój czas i za darmo przekazuję wiedzę w dwóch biznesach MLM tworząc dodatkowe źródła dochodu – rozwijam je w niezależny sposób. W jednej z nich zarabiasz na tym, że korzystasz tylko z produktów. Druga natomiast jest dynamicznie rozwijającym się portalem społecznościowym, który przyciąga ludzi dzieląc się z nimi swoimi zyskami.

Reasumując, wszystkie moje działania wykorzystują jedną dziedzinę wiedzy. Wiem, jak praktycznie zastosować wiedzę, aby ona przynosiła rezultaty w postaci pieniędzy. Pomagając ludziom wejść na wyższy poziom finansowy sam więcej zarabiam, to kwintesencja filozofii obustronnej wygranej.

Frustrujesz się, że Ci nie wychodzi.

Przychodzi taki moment, że po iluś tygodniach czy miesiącach nic Ci nie wychodzi. Najgorzej jest teraz zakończyć i nie próbować dalej. Musisz przetrwać, ponieważ jesteś o krok przed pierwszymi efektami. Zawsze na początku uczymy się na swoich błędach, często robimy inaczej niż nam podpowiadano, bardziej lub mniej świadomie. Przypomnij sobie wtedy, dlaczego wszedłeś właśnie do tego biznesu, co Cię zachęciło – perspektywa pasywnego dochodu? Możliwość pracy z ludźmi? Możliwość bycia liderem i występowania dla swojej grupy, patrzenie, jak wzrasta pod Twoimi skrzydłami? Ludzie, którzy już tam są?

Zwróć się w takiej chwili do swojego sponsora, albo osoby jeszcze wyżej, to ważne, żeby cały czas dbać o relację z nimi, te osoby z chęcią Tobie pomogą, a może nawet znajdzie się ktoś, kto ma doświadczenie, jako coach/terapeuta i jeszcze skuteczniej będzie mógł pomóc Tobie poradzić się z napotkaną blokadą. Pamiętaj, w najlepszym interesie każdej osoby nad Tobą jest to, żebyś odniósł sukces – każdy, dobrze przemyślany i zyskowny MLM został oparty o taką filozofię, bo tylko dzięki niej ten model biznesowy może przetrwać. Jesteś ważny! Jeżeli nie czujesz się tak w swoim zespole to porozmawiaj o tym, albo zgłoś się do firmy, że chciałbyś trafić gdzieś indziej – tylko znajdź najpierw odpowiednią osobę. Dopóki nie umiesz działać w dużej mierze samodzielnie kluczowe jest zaangażowanie – dla nikogo nie będą problemem popełniane błędy, ale już bierność i roszczeniowa postawa są poważnymi minusami i nie chodzi tutaj o gorszy dzień.

Krótkie podsumowanie – co zrobić, aby wejść na wyższy poziom finansowy?

  1. Zadbaj o swój wizerunek na social mediach. Uważaj co publikujesz, jakie komentarze zostawiasz i jakie wpisy od znajomych dopuszczasz na swojej ścianie.
  2. Staraj się kreować siebie jako eksperta w dziedzinie, do której zapraszasz ludzi.
  3. Unikaj skakania z kwiatka na kwiatek – zwłaszcza pomiędzy biznesami, ale też pomiędzy sponsorami w jednym biznesie. Ludzie w pewnym momencie przestaną Ci ufać, a zaufanie dosyć trudno odbudować.
  4. Jeżeli działasz w kilku różnych biznesach spróbuj sprowadzić je do wspólnego mianownika, tak jak ja zrobiłem.
  5. Powinieneś zbierać adresy email i/lub numery telefonu. Dobrze jest też zapisać sobie coś więcej o danej osobie – o czym rozmawialiście, gdzie się poznaliście – nawiązanie do tego w kolejnej rozmowie może być dużym plusem.
  6. Dobrze jest mieć swoją stronę internetową lub bloga. Możesz zrobić ją sam za pomocą platformy WordPress, albo nawet skorzystać z gotowego rozwiązania typu Blogspot.
  7. Poświęć czas na poznanie swojego przyszłego sponsora, zanim się u niego zarejestrujesz.
  8. Cały czas czytaj książki i szkol się. Nie musisz czytać ani oglądać moich szkoleń. Jest setki innych osób, które również Ci pomogą. Znajdź osobę, która przemawia do Ciebie najbardziej i osiągnęła to, co Ty chcesz osiągnąć.

Na tym etapie taka lista powinna wystarczyć. Jeśli z niej skorzystasz i zaczną pojawiać się nowe efekty, to możesz do mnie napisać, wystarczy choćby zwykłe podziękowanie za darmową wiedzę :)

PS: Jeżeli chcesz otrzymać jeszcze więcej wartościowej, bardziej zaawansowanej wiedzy i zacząć współpracować ze mną – zapisz się poniżej do listy newsletterowej – otrzymasz:

  1. Instrukcję, co należy poprawić aby więcej sprzedawać/znaleźć osoby do współpracy.
  2. Największe błędy i porażki w biznesie.
  3. Przykładowe sposoby reklamowania się, zarówno darmowe, jak i płatne.
  4. Poradnik, jak napisać artykuł ekspercki.
  5. Poradnik oraz narzędzia do budowania swojego konta na instagramie.
  6. Sposoby zarabiania przez internet.