Czy zastanawiałeś się jaką siłę posiadają opinie klientów?
Skuteczność Twoich kampanii reklamowych na Facebooku zwiększają opinie Twoich klientów.
W tym artykule dowiesz się jak przeprowadzić kampanię marketingową na Facebooku, korzystając z opinii klientów.
#Dlaczego warto wykorzystywać opinie klientów?
Wiele osób często ani nie zbiera opinii klientów, ani nie wykorzystują ich. Najczęściej zawalamy skrzynki mailowe samymi rabatami, ofertami i liczymy na wielki cud, że ktoś od nas kupi produkt. Jednocześnie non stop ściągamy spodnie.
Na Facebooku czy innych social media pierwszym krokiem jest poznanie się i polubienie danej osoby. Później jest zaufanie i kupno produktu bądź usługi. Więcej o metodzie „know me, like me, trust me, pay me” przeczytasz w bezpłatnym poradniku, o którym więcej informacji znajduje się na końcu artykułu.
Zaraz padnie pytanie — jak dać poznać się przez opinie klientów? Bardzo prosto. Mając referencje, stwórz Case Study – czyli opisz historię Twojego klienta, który wykorzystał Twój produkt bądź usługę i jak zmieniło się jego życie prywatne czy biznesowe. Przede wszystkim należy pokazać, że Twój produkt działa.
Referencje dostarczają dowodów społecznych. Czym więcej zbierzesz opinii, tym bardziej pokażesz, że ludzie są zadowoleni ze współpracy z Tobą. Stajesz się wiarogodny wobec innych potencjalnych klientów.
Opiszę 4 strategie, które mogą być wykorzystane przez osoby na każdym stopniu rozwoju swojej marki.
#1 Strategia case study
Case study, czyli dłuższy artykuł z pokazaniem wyników, opinią klienta możesz reklamować na zimnym rynku. Nie zapomnij po krótce opisać, czym się zajmujesz.
Jak napisać taki artykuł? Wystarczy, że podzielisz artykuł według poniższych punktów.
- Napisz z czym, Twój klient miał problem?
- Co mogłeś mu zaoferować?
- Jakie wątpliwości miał klient?
- Dlaczego klient wybrał Ciebie?
- Jak pomogłeś klientowi? Pokaż dokładne rozwiązanie problemu.
- Jak zmieniło się życie klienta? Dodaj potwierdzenie zmiany w postaci zdjęć, wyników czy filmu.
Po napisaniu i opublikowaniu takiego artykuł utwórz reklamę płatną i promuj ją. Zacznij od płatności za wyświetlenia, a jak koszta będą zbyt duże w porównaniu do efektów, zmień rozliczenie na kliknięcia.
#2 Strategia materiał wideo
Ta kampania jest identyczna jak z case study w formie artykułu. Z małą różnicą. W tej wersji tworzymy materiały video od 1 minuty do 5 minut. Przedstawiasz historię klienta od problemu do jego rozwiązania. Pamiętaj o pokazaniu weryfikowalnych wyników czy efektów, jakich dostarczył Twój produkt.
W tej kampanii zacznij rozliczenie za obejrzenie materiału wideo (10 sekund), a jeżeli koszta będą zbyt duże, przejdź na płatności za CPM.
#3 Kampania remarketingowa
W tej kampanii skupimy się na dostarczenie większej ilości opinii klientów. Przedstaw zaangażowanym czytelnikom case study lub widzów Twojego filmu, więcej opinii. Sugerowałbym do 5 różnych opinii.
Jak najbardziej możesz wykorzystać więcej case study czy to w formie wideo, czy artykułu. Wystarczą nawet zdjęcia, które są zgodne z regulamin Facebook ADS.
Przedstawienie większej ilości w postaci zmian Twoich klientów przełoży się na większą pewność, że robisz dobrą robotę. Ułatwi to w następnym kroku rozpoczęcie sprzedaży.
O szczegółowym tworzeniu kampanii przeczytasz w następnych artykułach.
#4 Strategia sprzedaj zaufanym
W tej strategii wykorzystujemy również remarketing. Pokazujemy ofertę osobom, które obejrzały co najmniej 50% nagrania wideo lub przeczytały co najmniej 2 artykuły z case study.
Jeżeli możesz udostępnić wypróbowanie oferty w celu podniesienia skuteczności sprzedaży. Zrób to. Większość użytkowników wykupi pełny dostęp pod warunkiem, gdy jest to wartościowy materiał zgodny z referencjami. Dla przykładu dostęp przez 14 dni w cenie zł do platformy materiałów wideo.
W reklamie skup się na pokazaniu rozwiązania problemu. Kilka przykładów:
– zaproś na bezpłatne konsultacje doboru farb do pomieszczeń (gdy sprzedajesz farby)
– 7-dniowy dostęp do platformy śledzące Twoje postępy w [branża]
– pierwsza lekcja [branża] bezpłatna
Tak przygotowana kampania poprowadzi klientów z zimnego ruchu aż do ciepłej sprzedaży.
#Reasumując
Tak przygotowany lejek sprzedażowy zwiększy szansę na przekształcenie potencjalnego klienta w płatnego klienta. Przygotowując odpowiednio całą kampanię, stworzysz automatyczne przemieszczania klienta według odpowiednich segmentów.
Czy korzystałeś z opinii klientów? Jakie efekty przyniosła Ci taka strategia?