3 najbardziej efektywne strategie budowania bazy klientów

Wg badań firmy Census z pierwszego kwartału 2016 roku 73% badanych uważa, że zwrot z inwestycji w e-mail marketing jest najwyższy na tle innych możliwości. Badania wykazują, że jest lepszą inwestycją niż pozycjonowanie. Właśnie z tego powodu z roku na rok, ta metoda docierania do klientów zyskuje coraz szersze grono zwolenników.

Poniżej przedstawiam metody, które stosuję samemu, ale również są one używane przez moich klientów,

E-mail marketing wg badanych jest nawet lepszą inwestycją od pozycjonowania. Właśnie dlatego e-mail marketing z roku na rok zdobywa co raz większą rzeszę zwolenników. Poniżej przedstawiam metody z powodzeniem stosowane zarówno przez nas jak i naszych klientów.

Strategia nr 1

“Dumpingowanie” cenowe

1. Wybierz najbardziej popularne produkty ze swojego asortymentu.

Dowiedz się jakie produkty z pośród tych, które oferujesz, są najczęściej wyszukiwane w sieci. Możesz to zrobić analizując podobne produkty na allegro.pl czy na merlin.pl. Możesz też posłużyć się narzędziem “Google Adwords Planner” sprawdzając ile razy w ciągu miesiąca internauci wpisują nazwę Twojego produktu. Link do narzędzia oraz zrzut ekranu poniżej.

adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

2. Ustal jeden lub więcej produktów, których zysk możesz “poświęcić”

Musisz zastanowić się które produkty chcesz sprzedawać po kosztach. Ustal taką cenę żebyś wychodził chociaż na 0. Tak wiem, że to najlepiej sprzedający się produkt w Twojej ofercie. Jednak jest tak dlatego, że bardzo wiele klientów go poszukuje. Więc jeśli ustalisz cenę niższą niż wszyscy no to cały ruch przechodzi do Ciebie.

Spójrz na to z tej strony… w momencie  kiedy wchodzisz do marketu bo jest jakaś super, mega promocja to przy okazji kupujesz również inne rzeczy, na których sklep już zarabia.

Wiele osób mówi, że promocje to jest ściema, że tak naprawdę ceny są zawyżane a później mamy wielkie promocje. No i oczywiście po części tak jest. Jednak w większości przypadków promocyjne ceny, często obniżone są do tego stopnia, że sklep na tym nie zarabia. Celem tych promocji jest to, żeby klient kupił również inne produkty i to dopiero one przyniosą zysk.

3. Wprowadź w/w produkty do oferty z możliwie minimalną ceną i uruchom reklamę na FB + adwords.

Przydałoby się teraz pomóc naszym klientom dowiedzieć się, że oferta jest tak atrakcyjna iż grzechem byłoby nie skorzystać. Nie jest to jednak koniecznie jeżeli już mamy np. sporą liczbę fanów na Facebook, wtedy wystarczy sam post, który tylko trochę podpromujesz ze swojego budżetu marketingowego, aby dodatkowo podnieść dochody.

Jeśli jednak fanpage nie ma zbyt wielu fanów, a na naszej sklepie internetowym ruch nie doprowadza do przegrzania serwerów to warto wspomóc się kampanią płatną na Facebook, Ceneo czy Google AdWords (chociaż są one obecnie dużo droższe i mniej efektywne niż reklama na Facebook).

4. Groupon/Mydeal/Ceneo

Dodatkowo możesz wspomóc się popularnymi sieciami takimi jak Groupon, Mydeal czy Ceneo. Przy tej strategii szczególnie porównywarki cenowe są dobrym narzędziem do promocji, ponieważ jak sama nazwa wskazuje służą one do porównywania cen.. a nasza jest najniższa :)

Strategia nr 2

Mailing do użytkowników forum

Kolejną skuteczną strategią jest skorzystanie z bazy użytkowników forów tematycznych. Załóżmy, że świadczymy usługi prawnicze. W sieci śmiało możemy znaleźć fora traktujące na temat różnych zagadnień prawnych. Mamy w ten sposób pewność, że grupa docelowa, do której skierujemy mailing jest zainteresowana tematem.

Zadania do wykonania

Jedyne co musisz zrobić to znaleźć w Google fora dotyczące zagadnień prawnych.

Następnie kontaktujesz się z administratorami forów z pierwszych 10 wyników. W treści maila pytasz czy byłaby możliwość skierowania mailingu do użytkowników w/w forum. Dogadujecie się co do kwoty bądź rozliczacie się w barterze.

Kwestie o jakie warto wcześniej zapytać.

1. Jakiej wielkości jest baza?

2. Jak często wysyłane są mailingi?

3. Czy istnieje możliwość wysłania mailingu do grupy próbnej? (Warto aby była taka możliwość, ponieważ tylko w ten sposób możemy sprawdzić na ile dobra jest to baza)

[/fusion_text][fusion_text]

Co zrobić jeśli nie ma danych do kontaktu?

W sytuacji kiedy dane do kontaktu nie są na forum podane możemy skorzystać z serwisu takiego jak who.is (link)

W oknie edycji wpisujesz interesującą Cię domenę jakiegoś forum. w wynikach uzyskujesz dane kontaktowe do właściciela forum.

Dogadaliśmy się i co dalej?

Jeśli już wszystko uzgodniliście to przekazujesz treść mailingu jaki chciałbyś wysłać. Warto aby a treści podany był link gdzie może adresat wejść i zapiać się np na Twoją listę mailingową.

Tylko jak sprawdzić ile osób zapisało się właśnie dzięki temu mailingowi?

Do miejsca gdzie kierujesz odbiorców podajesz link. Należy stworzyć indywidualny link, który podany będzie tylko i wyłącznie w tym mailingu. Możesz to zrobić przez skracacz linków.

Dzięki temu zabiegowi będziesz widzieć ile osób weszło na Twoją stronę z nowego linka, którego wysłałeś w mailingu do danego forum.

Strategia nr 3

Cross na dziękuję

Jest to wzajemna forma pomocy polegający na wzajemnym polecaniu się. Kierujesz ruch z różnych źródeł taki jak Facebook, YouTube, AdWords czy Twitter na swoją stronę czy sklep internetowy.

Projektujesz swoją stronę tak aby kiedy ktoś na nią wejdzie zobaczył pop up. Czyli okienko, w którym wyświetla się komunikat, który zachęca internautę do podania swojego emaila w zamian za jakiś prezent. W sytuacji kiedy prowadzimy sklep ogrodniczy, prezentem może być np. ebook w formie PDF o tym jak pielęgnować trawnik. Innym prezentem może być też po prostu rabat co przedstawia przykład poniżej:

Więcej nt. generowania pop up już wkrótce.

W sytuacji kiedy już ktoś poda maila, zostaje przekierowany na tzw. stronę “dziękuję”. Na tej stronie, jak nazwa wskazuje dziękujemy za zapis i wspominamy o jeszcze jednej super niespodziance. Przekazujemy informacje, że zaprzyjaźniona szkółka ogrodnicza ma dla Ciebie prezent np w postaci bezpłatnego uczestnictwa w jednym z kursów a więcej informacji znajdzie pod podanym linkiem.

Dobra dobra, ale gdzie tu korzyść dla mnie ?

No tak, przecież mieliśmy przyciągać klientów a nie ich oddawać. Nic prostszego. Wcześniej oczywiście rozmawiasz z daną szkółką i uzgadniasz wszystko. Czyli omówiliście również to, że oni również swoich klientów informować będą, że ich zaprzyjaźniona firma, czyli Ty, ma dla nich prezent w postaci [co tam sobie wymyślisz]. No i oczywiście podaje linka do waszej strony.

Tym sposobem dzięki wzajemnej pomocy powiększacie swoje bazy klientów no i cały proces odbywa się automatycznie bez waszego udziału. Czyż to nie wspaniałe ? :)

Na tym chciałbym zakończyć dzisiejszą dawkę wiedzy dla Ciebie. Już wkrótce otrzymasz kolejne materiały nt. marketingu w Internecie nigdy wcześniej nie udostępniane. Jeśli masz jakieś pytania, bądź coś jest dla Ciebie nie zrozumiałem, to pisz śmiało.

ODBIERZ  BEZPŁATNY EBOOK
o marketingu na Social Media

Kliknij w przycisk poniżej i odbierz bezpłatnego ebooka


Zobacz również

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>