Wiele firm rozumie, że w dzisiejszym świecie muszą być w social mediach, żeby istnieć w świadomości klientów. Niestety, niektóre z nich skupiają się jedynie na Facebooku, zapominając o prężnie rozwijającej się społeczności Instagrama. Nie wiesz jak zabrać się za prowadzenie konta na Instagramie? Czytaj dalej, a Instagram przestanie być dla Ciebie czarną magią, a słowo „hashtag” strasznym zaklęciem.

1. Behind-the-scenes

Zaufanie i przywiązanie Twoich klientów rośnie, gdy pokazujesz im, co dzieje się w Twojej firmie „od środka”. Nieważne, czy będą to kulisy organizacji jakiegoś eventu, czy wycinek z życia biura – zbliżanie się do potencjalnych klientów na pewno Ci się opłaci.

2. Hashtagi

Hashtagi to jedno z Twoich podstawowych narzędzi na Instagramie – dzięki nim dotrzesz do dużo większej ilości użytkowników. Pamiętaj, żeby nie robić hashtagów, które nie są związane z działalnością Twojej firmy, skup się na takich, dzięki którym będziesz mógł promować wartości, które reprezentuje Twoja marka. Nie oznacza to, że nie masz śledzić najnowszych trendów – niektóre popularne hashtagi są tak uniwersalne, że możesz je dodawać do postów niezależnie od profilu Twojej działalności.

3. Trendseterzy

Wykorzystaj do promocji swoich produktów konta osób, które są rozpoznawalne i skupiają wielu ‘followersów’. Żyjemy w czasach, w których pewne osoby ustalają standardy w społeczeństwie i do których wiele młodych ludzi, słusznie bądź nie, aspiruje. Artyści, blogerzy, celebryci – dokonaj własnej selekcji i wyślij wybrańcom darmowy zestaw. Jeśli znana osoba pokaże się na zdjęciu z Twoją marką, jest spora szansa, że przyciągniesz do siebie sporo nowych klientów.

4. Łącz kanały social media

Zachęcaj swoich fanów z innych portali społecznościowych i stron WWW do odwiedzania Twojego profilu na Instagramie – dzięki temu szybciej dowiedzą się, gdzie udostępniasz świeży i oryginalny content.

5. Networking

Wykorzystaj Instagram do cross promocji – nawiąż znajomość z innymi markami ze swojej branży, które trafiają do tego samego klienta, jednocześnie nie będąc Twoją bezpośrednią konkurencją.

6. Interakcja

Śledź profile innych. Pokaż, że podchodzisz do każdego indywidualnie, lajkuj i komentuj zdjęcia swoich obserwujących. Możesz zamieszczać na swoim profilu posty ‘followersów’, na których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz wcześniejszym poproszeniu ich o pozwolenie. Dzięki temu, Twoi fani poczują się bardziej wyróżnieni i docenieni, co sprawi, że będą chętniej zaglądać na Twój profil i mocniej przywiążą się do marki.

7. Korzystaj z narzędzi dedykowanych dla biznesu.

Odwiedź Instagram dla biznesu – platforma wyszła z pomocną ręką do przedsiębiorców, którzy wykorzystują Instagram w celach promocyjnych. Dowiaduj się o nowościach i wskazówkach, jakie platforma przygotowuje specjalnie pod prowadzących biznesowe profile swoich firm, a także nie zapomnij podpatrzeć, jak inne konta skutecznie prowadzą swój biznes na tej platformie.

8. Organizuj konkursy i rób zniżki.

Prawda jest taka, że wielu użytkowników śledzi określony profil z powodu konkursów i zniżek, jakie się na nim pojawiają. Wykorzystaj to, a zwiększysz ruch na swoim profilu, co z pewnością przełoży się na wzrost liczby sprzedanych produktów lub usług.

9. e-Window Shopping.

Ludzie uwielbiają oglądać wystawy sklepowe w galeriach handlowych. Stwórz piękną galerię, którą przeglądać można na ekranie komputera, smartfona lub tabletu – pokochają Cię, jeśli nie będą musieli ruszać się z domu, żeby nacieszyć oczy.

10. Nie nastawiaj się tylko na sprzedaż.

Jeśli podejdziesz do korzystania Instagrama w sposób niewłaściwy, czyli nastawiony w dużej mierze na sprzedaż, nie osiągniesz pożądanych efektów. Traktuj Instagram, jako środek komunikacji i inspiracji dla Twoich klientów – konkursy, rabaty i promocje – to wszystko jak najbardziej może się pojawić na Twoim profilu, ale musisz pamiętać, że na Instagramie musisz przede wszystkim dawać, a dopiero w drugiej kolejności o coś prosić.